Wednesday, June 04, 2008

Ayam betina bertaji

Ini adalah keluhan anak bujang aku:

"Aku sudah terbaca beberapa rencana mengenai ayam betina bertaji. Apa keistimewaan haiwan ini? Sebelum ini aku ada juga memelihara seekor ayam betina yang mempunyai ciri-ciri berkenaan. Aku rasa ayam aku ni jenis pondan... sebab apa aku kata begitu.... sebab ayam ni secara fizikal ianya ayam betina... tapi mempunyai taji macam ayam jantan malah lagi tajam dari ayam jantan tulin... yang menjadi pelik bagi aku... ayam betina ni mengejar ayam betina yang lain (t.s.t) sudahlah... lesbian kot! Baru aku cadang-cadang nak masuk dalam akhbar ayam betina aku dah kena sambar musang... melepas aku nak tumpang glamur sekejap... Sebelum ayam ni menghilang, dia ada bertelur dan mengeram... telor-telornya pula kini habis dimakan biawak... banyak sangat musuh! Terasa rindu pula aku dengan ayam aku tu... Mak aku bising... daripada aku merindu ayam yang hilang tu... lebih baik aku merindu seorang perempuan... dapat juga dia menimang cucu bila sudah berumahtangga kelak... hehehehe... mak aku ni main sedap cakap aje... macamlah ada orang nak kan aku... Sekarang ni aku beralin memelihara ikan hiasan... tenang jiwa aku bila melihat ikan-ikan tu berenang... rasa nak sama-sama berenang..."

No comments: