Wednesday, July 22, 2009





Rasanya, semua orang ketahui dan maklum tentang penipuan iklan di akhbar mengenai perkara di atas ini. Kisah ini kisah benar kerana aku ingin memberitahu kepada semua pembaca blog ini agar tidak tertipu dengan kerja sambilan di rumah yang diuar-uarkan orang individu-individu yang tidak bertanggungjawab dan ingin cari duit mudah.






Modus operandinya ialah kerja sambilan di rumah yang memerlukan pekerja untuk mengisi atau membuat kerja mengepos sampul surat berisi risalah kepada pelanggan syarikat mereka.
Kemudian mereka akan menyatakan kita telah salah faham dan menyuruh kita pula melakukan kerja yang sama seperti mereka mengiklankan kerja sambilan yang langsung tidak wujud. Jadi hangus sajalah wang pendaftaran sebanyak RM30.00 itu. Sekiranya kita rasa ingin mendapatkan kembali wang berkenaan terpaksalah keluar duit untuk membuat iklan dan menunggu ada mangsa yang terjerat perangkap kita pula.



Ingat kita sedap hati ke menipu orang dengan cara begitu? Kepada orang yang memulakan cara kotor ini, bawa-bawalah bertaubat menipu orang hidup-hidup! Hasil pendapatan dari cara menipu itu adalah haram untuk kamu dan keluarga kamu makan.

1 comment:

melayuangkat said...

Assalamualaikum Zara,

Apa khabar?

Saya pun selalu tertanya-tanya apa agaknya kerja yang boleh ditawarkan di rumah tu. Terima Kasih kerana berkongsi maklumat ini.